Μεταπτυχιακές σπουδές

Μεταπτυχιακά προγράμματα- Η επιτυχία είναι θέμα επιλογής

Τι προσφέρει ένα Μεταπτυχιακό πρόγραμμα;

Ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα προσφέρει σε όσους διαθέτουν έναν πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών, την ευκαιρία να αποκτήσουν βαθύτερες γνώσεις και εξειδίκευση στο αντικείμενο σπουδών τους, ή να εξειδικευθούν σε κάποιο διαφορετικό από τις αρχικές σπουδές τους, αντικείμενο που μπορεί να τους ενδιαφέρει. Συνολικότερα, προσφέρει στους αυριανούς επαγγελματίες τη δυνατότητα να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί στην αναζήτηση εργασίας, να βάλουν πολύ γερές βάσεις για μεγαλύτερη εξέλιξη της καριέρας τους και να διευρύνουν τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες.

Σε διαρκή αφύπνιση για τις διεθνείς τάσεις της αγοράς αλλά και τις σύγχρονες οικονομικές και επιχειρηματικές συγκυρίες – προσφέρουμε ουσιαστική ενημέρωση για εξεύρεση μεταπτυχιακού προγράμματατος με κύρος, ενδιαφέρον και με προοπτική για τους απόφοιτους, σε συνεργασία με επιλεγμένα Πανεπιστήμια της Μ.Βρετανίας.

Μεταπτυχιακά στο Εξωτερικό. Η γέφυρα για μια επιτυχημένη καριέρα

Τα κριτήρια που συχνά θέτουν οι υποψήφιοι για την επιλογή ενός Πανεπιστημίου σε Ευρώπη, Βρετανία, Αμερική είναι κυρίως το κύρος, η κατάταξη και η φήμη του, γενικότερα. Όλα τα στελέχη του Plakas Foundation Studies έχουν πάντοτε σαν πρώτο στόχο να βοηθήσουν τους υποψήφιους στην επιλογή των καλύτερων πανεπιστημίων με βάση τα εκάστοτε προσόντα τους. Αυτό, εδώ και 22 χρόνια, έχει γίνει πέρα από αντικείμενο της δουλειάς μας, ένα ουσιαστικό λειτούργημα στην αποστολή μας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.Τον τελευταίο χρόνο, όμως, έχει προκύψει και μια ιδιαίτερη μεταβλητή, καθοριστικής σημασίας: Η εύρεση εργασίας σε μια αγορά (Ελλάδα) όπου οι επαγγελματικές προοπτικές έχουν επιδεινωθεί σημαντικά.

Το Μεταπτυχιακό, λοιπόν, πέρα από μία εξαιρετική εμπειρία σε επίπεδο προσωπικής ανάπτυξης, γνώσης ξένων γλωσσών και επαφής με κορυφαία ιδρύματα, είναι πάνω απ’όλα, η γέφυρα για μια επιτυχημένη επαγγελματική καριέρα. Το Μεταπτυχιακό σε μια ξένη χώρα δίνει αυτό το extra bonus της γεφύρωσης της προσωπικής πορείας των υποψηφίων με τις σύγχρονες αγορές και τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη διεθνή επιχειρηματική σκηνή. Η εμπειρία μας, εδώ και 22 χρόνια, έχει αποδείξει ότι αυτή ακριβώς η γεφύρωση και η συνολική εμπειρία φοίτησης στα ιδρύματα του εξωτερικού συνδυασμένη με μια σύντομη, έστω, παραμονή στο εργασιακό περιβάλλον της Ευρώπης ή της Αμερικής, δίνει καθοριστικά πλεονεκτήματα στους νέους ανθρώπους που έχουν τη διάθεση να προχωρήσουν ακαδημαϊκά και επαγγελματικά. Αυτό που απομένει είναι οι υποψήφιοι να επιλέξουν ένα Μεταπτυχιακό προγράμμα που θα ταιριάζει στις πραγματικές τους ανάγκες και στις ανάγκες της αγοράς στην οποία κινούνται.

Γίνεται, λοιπόν, αυτή η επιλογή για τους σωστούς λόγους και στο σωστό χρόνο και ποιοι είναι οι παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν ;

Ποιοι είναι οι σωστοί και ουσιαστικοί λόγοι για την επιλογή ενός Μεταπτυχιακού προγράμματος σήμερα;

Η κατάσταση σήμερα

Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών έχουν γίνει περιζήτητοι αφού η αγορά εργασίας έχει γίνει πολύ ανταγωνιστική. Στην Ελλάδα, η κατάσταση είναι ιδιόμορφη και αρκετά διαφορετική σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού χιλιάδες νέοι και νέες συνεχίζουν τις σπουδές τους μετά από το πρώτο πτυχίο με κάποιο Master είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Αυτό έχει σαν συνέπεια τη δημιουργία μίας πληθώρας πτυχιούχων οι οποίοι έχουν ‘ανεβάσει τον πήχη’ δραστικά.

Η Ελλάδα είναι πρώτη από όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες στην εξαγωγή «φοιτητών» (π.χ. περίπου 25000 συνολικά στη Μεγάλη Βρετανία από τους οποίους οι μισοί, περίπου, κάνουν μεταπτυχιακό).

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το μεταπτυχιακό πρέπει να γίνει μόνο για ουσιαστικούς λόγους, έτσι ώστε να γίνει το «άλμα» εργασιακά. Κάποτε το απολυτήριο ήταν αρκετό, μετά ήταν το πρώτο πτυχίο, τώρα είναι το μεταπτυχιακό. Άρα, είναι πολύ χρήσιμο να υπάρχει μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, αλλά να γίνει συνειδητά και όχι απλά «για να γίνει».

Διδακτορικό: H επιλογή των ερευνητών και των ακαδημαϊκών

Πολλοί φοιτητές προχώρησαν προς την απόκτηση κάποιου μεταπτυχιακού (Master ή Διδακτορικού) χωρίς αυτό, όμως, να μπορούσε να προσφέρει στους κατόχους του τις αναμενόμενες οικονομικές απολαβές. Οι αποδοχές όσων έχουν διδακτορικά είναι δυστυχώς, μόλις 14% υψηλότερες από αυτές όσων έχουν Μάστερ, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της ICAP που πραγματοποιήθηκε πριν μερικά χρόνια (2004). Η πρόσφατη οικονομική κρίση (2008 – 2010) μάλλον δυσχεραίνει περισσότερο τα πράγματα, χωρίς βέβαια, να σημαίνει ότι η επιλογή ενός διδακτορικού δεν είναι καλή. Το αντίθετο, μάλιστα, καθώς έρευνες δείχνουν ότι όσοι έχουν διδακτορικό, βρίσκουν εργασία στο αντικείμενό τους πολύ ευκολότερα συγκριτικά με άλλους, χωρίς διδακτορικό, λόγω της «ειδίκευσης» που έχουν. Όμως, το διδακτορικό, πραγματοποιείται από ανθρώπους που θέλουν, κυρίως, να διδάξουν ή να ασχοληθούν με την έρευνα.

Στοιχεία και συμπεράσματα

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου οικονομικών, χιλιάδες νέοι φοιτούν προς την απόκτηση μεταπτυχιακού κάθε χρονιά στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και αν κανείς συνυπολογίσει και τους χιλιάδες νέους που σπουδάζουν στο εξωτερικό για την απόκτηση Μάστερ) ή σε κάποια ξένα προγράμματα στην Ελλάδα, μέσω αντιπροσώπων, το νούμερο σχεδόν τριπλασιάζεται (περισσότεροι από 20000 σπουδάζουν σε κολέγια στην Ελλάδα συνολικά).

Αυτό δείχνει 3 σημαντικά στοιχεία:

  • Οι Έλληνες γονείς «επενδύουν» στην εκπαίδευση των παιδιών τους. Οι περισσότεροι νέοι που σπουδάζουν αμέσως μετά το πρώτο πτυχίο τους για μεταπτυχιακό είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό στηρίζονται οικονομικά από τους γονείς τους αφού δεν έχουν “πιάσει” ακόμη δουλειά. Αυτό δεν συμβαίνει σε τέτοια έκταση στις αγγλοσαξονικές χώρες με αποτέλεσμα οι ξένοι να κάνουν το μεταπτυχιακό τους συνήθως σε μεγαλύτερη ηλικία (και πολύ λιγότεροι σε αριθμό λόγω μειωμένης οικονομικής στήριξης). Στην Αμερική, για παράδειγμα, ένα τεράστιο ποσοστό φοιτητών παίρνει δάνειο για να σπουδάσει. Όπως αναφέρει το πολύ έγκυρο USnews (2007), 69% των full time φοιτητών σπουδάζουν για την απόκτηση μεταπτυχιακού και 88% των full time professional μαθητών παίρνει δάνειο για να καλύψει τα έξοδα σπουδών του (National Center for Education Statistics). Αυτός είναι ένας από τους λόγους που στο εξωτερικό η ‘δύναμη’ του Master είναι μεγαλύτερη από αυτή που είναι στη χώρα μας. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι σύμφωνα με έρευνα της QS (2007-8), 1 στους 3 Έλληνες γονείς πληρώνει το ΜΒΑ του παιδιού του, ενός πτυχίου αποκλειστικά για άτομα με μεγάλη προϋπηρεσία (από τα μεγαλύτερα ποσοστά στην Ευρώπη
  • Το Master έγινε ένας αναγκαίος εκπαιδευτικός τίτλος, ένα είδος “φετίχ”, ή “must” για την αγορά εργασίας. Λόγω της αύξησης του αριθμού κατόχων πρώτου πτυχίου (ΑΕΙ – ΤΕΙ – Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών), το μεταπτυχιακό μπορεί να γίνει το “ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” στην αγορά εργασίας, αλλά θέλει προσοχή το “τι” επιλέγουμε να σπουδάσουμε και το “πότε” το επιλέγουμε – σε ποια ηλικία, δηλαδή. Αν για παράδειγμα όλοι κάνουν ένα Μάστερ, τότε παύει να είναι το ίδιο το «Μάστερ» το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά ο «τίτλος» του Μάστερ ή το ίδιο το πανεπιστήμιο
  • Η Ελλάδα προσφέρει πολλές επιλογές προγραμμάτων μεταπτυχιακού επιπέδου (Ελληνικά και ξένα) που απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα υποψηφίων οι οποίοι μπορούν πια να επιλέξουν και τη μεθοδολογία που τους ταιριάζει (λόγω των διαφορετικών μεθόδων παρακολούθησης – Part time, Full Time, Distance Learning, κ.λπ). Θέλει όμως μεγάλη προσοχή η μεθοδολογία αφού δεν «εξηγείται» σε πολλές περιπτώσεις από τα ίδια τα πανεπιστήμια.

Όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργήσει έναν αναμενόμενο κορεσμό κατόχων μεταπτυχιακού τίτλου σε κάποιους κλάδους σπουδών και μία πληθώρα άνεργων νέων με υψηλά – τυπικά – προσόντα.

Ουσιαστικές σπουδές για τους σωστούς λόγους: H συνταγή της επιτυχίας για την επιλογή ενός Μεταπτυχιακού προγράμματος

Παρ’όλα αυτά, ο μεταπτυχιακός τίτλος ζητείται από την αγορά εργασίας, θεωρείται (και είναι σε αρκετές περιπτώσεις) χρήσιμος και ικανός να δώσει το “ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” αν φυσικά, κάνουμε την ιδανική επιλογή στο σωστό χρόνο.

Λόγω του μεγάλου αριθμού αποφοίτων με μεταπτυχιακό, εκτός από το ίδιο το πρόγραμμα, σημασία παίζει και το πανεπιστήμιο όπου γίνεται η φοίτηση, η φήμη του, η έρευνά του, οι καθηγητές του και άλλα πολλά.

Καθοριστικής σημασίας, λοιπόν, είναι η ποιότητα ενός προγράμματος και πανεπιστημίου και όχι απλά ο τίτλος Master. Η επιλογή των σπουδών που ταιριάζουν στις ουσιαστικές ανάγκες ενός μελλοντικού επαγγελματία και των αναγκών της αγοράς και όχι οι σπουδές απλά για την απόκτηση ενός “τίτλου”, ενός μάστερ.

Καλέστε μας στο

(210) - 8250552

για μια προσωπική συνάντηση

Join our Newsletter


Enter your email to receive news and latest offers from Plakas Foundation Studies

Call me back


Δώστε μας ένα τηλέφωνο και ποια ώρα σας εξυπηρετεί και εμείς θα σας καλέσουμε

International Academic Programmes